General Assembly: Submit your motion!

General Assembly: Submit your motion!

General Assembly: Submit your motion!

General Assemblies provide a forum for direct democracy to all members of the Students’ Society of McGill University. Any downtown undergraduate student can spearhead a motion, which can then be debated, amended, and potentially passed by the student body. In the past, the General Assembly has mandated the SSMU to:

  • Advocate for better training and support for TAs
  • Advocate for transparency regarding McGill’s animal testing research
  • Adopt a Sustainability Policy
  • Support workers’ struggles when they affect our campus and the greater McGill community
  • Guarantee the Midnight Kitchen’s access to the third floor kitchen in the SSMU Building
  • Actively demand Heather Munroe-Blum [McGill’s Principal and Vice-Chancellor] reverse her policy in regards to tuition deregulation
  • Ban the sale of bottled water in the Shatner Building
  • And more!

To submit a motion, you must gain the signatures of four SSMU Councillors (listed on ssmu.mcgill.ca) OR 100 signatures of downtown undergraduate students (from at least 4 different faculties with no more than 50 from any 1 faculty). This package provides template for each option.

Motion deadline: September 14th, by 5pm to the Speakers of Council (by email to speaker@ssmu.mcgill.ca or the hard copy to the SSMU Office (1st floor of the SSMU Building)).

General Assembly: September 26th, 4:30pm, Shatner Ballroom (3rd floor of the SSMU Building)

For advice on how to write a General Assembly motion, visit http://ssmu.ca/ga/?q=writing or email president@ssmu.mcgill.ca or speaker@ssmu.mcgill.ca

Assemblée générale: soumettez votre motion!

Les assemblées générales servent de forum où tous les membres de l’Association Étudiante de l’Université McGill peuvent s’exprimer démocratiquement. Tout étudiant du premier cycle allant au campus du centre-ville peut rédiger une motion qui pourra être présentée en débat, modifiée, et potentiellement acceptée par le conseil étudiant. Dans le passé, l’assemblée générale a donné comme mandat à l’AÉUM de :

  • Militer pour une meilleure formation des auxiliaires d’enseignements et leur fournir un appui personnalisé;
  • Militer pour la transparence en ce qui a trait à la recherche et aux tests faits sur les animaux;
  • Adopter des politiques de développement durable;
  • Appuyer les employés de notre campus et de la communauté de McGill;
  • Demander activement à Heather Munroe-Blum (la rectrice et vice-chancelière de McGill) de revoir sa politique en de qui a trait à la dérégulation des frais de scolarité;
  • Bannir la vente de bouteilles d’eau dans le centre universitaire;
  • Et bien plus!

Pour soumettre une motion, vous devez obtenir les signatures de quatre conseillers de l’AÉUM (la liste est disponible au ssmu.mcgill.ca) OU 100 signatures d’étudiants de premier cycle du campus du centre-ville (il doit y avoir des étudiants d’au moins quatre facultés différentes et pas plus de 50 étudiants signataires par faculté). Ce document fournit des grilles pour chaque option.

Date limite pour l’envoi des motions : le 14 septembre avant 17 heures au président du conseil (par courriel à speaker@ssmu.mcgill.ca ou en copie imprimée à la réception de l’AÉUM (1er étage de l’édifice de l’AÉUM)).

Assemblée générale : le 26 septembre, 16 h 30, au Ballroom du Shatner (au 3e étage de l’édifice de l’AÉUM).

Pour des conseils sur comment écrire une motion d’assemblée générale, visitez le http://ssmu.ca/ga/?q=writing ou écrivez un courriel à president@ssmu.mcgill.ca ou à speaker@ssmu.mcgill.ca.

Latest News

Public Statement Announcement (PSA) About the Special General Assembly
LIBRARY IMPROVEMENT FUND PROPOSALS OPEN